De omzet klom met 14 procent tot 18,3 miljard euro. De resultaten van BMW vallen aanzienlijk beter uit dan analisten hadden verwacht. ,,Met nieuwe records bij verkoop, omzet en winst hebben wij het beste eerste kwartaal in onze bedrijfsgeschiedenis gehad”, aldus topman Norbert Reithofer van BMW.

De grootste fabrikant van luxeauto’s ter wereld wil in 2012 de recordverkoop van vorig jaar overtreffen. In 2011 verkocht het bedrijf uit München wereldwijd 1,67 miljoen auto’s.

Goede zaken

De verkoop van BMW (met ook de merken Mini en Rolls-Royce) kwam in het afgelopen kwartaal uit op 425.528 auto’s, een stijging van ruim 11 procent. BMW deed vooral goede zaken in Azië en de Verenigde Staten. In West-Europa ging de verkoop licht omhoog. Volgens BMW werden bij alle drie merken verkooprecords behaald.

BMW mikt voor 2016 op een wereldwijde verkoop van 2 miljoen auto’s. Het concern wil op die manier in de concurrentieslag met de Duitse aartsrivalen Audi en Mercedes-Benz zijn toppositie behouden.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl